DOSTAWA
1.1 O ile nie uzgodniono inaczej na piśmie z Upoważnionym Przedstawicielem, koszty pakowania i Dostawy obciążają Kupującego. Jeśli KPL zapłaci lub poniesie całość lub część takich kosztów, wystawi Kupującemu fakturę na poniesione w ten sposób koszty w dniu wysyłki.
1.2 Kupujący gwarantuje, że dane dotyczące adresu dostawy podane przez Kupującego (w tym adresy Użytkowników końcowych) są zgodne z prawdą. KPL zastrzega sobie prawo do
wystawienia Kupującemu faktury za wszelkie straty poniesione przez KPL z tytułu nieudanych lub przekierowanych dostaw w wyniku podania przez Kupującego niedokładnych informacji (w tym w przypadku, gdy odbiorca nie jest dostępny/nie chce przyjąć Towarów).
1.3 Wszelkie podane daty Dostawy są jedynie datami szacunkowymi, a czas nie ma zasadniczego znaczenia dla Dostawy. Zmiana specyfikacji lub instrukcji może skutkować zmianą szacowanego czasu Dostawy.
1.4 Towary mogą być dostarczane partiami. Każda dostawa stanowi odrębną Umowę, a
niedostarczenie przez KPL jednej lub więcej partii zgodnie z niniejszymi Warunkami lub jakiekolwiek roszczenie Kupującego w odniesieniu do jednej lub więcej partii nie uprawnia Kupującego do traktowania Umowy jako całości i na tej podstawie składania jakichkolwiek oświadczeń dotyczących całej Umowy.
1.5 Jeżeli Kupujący
(i) zorganizuje odbiór Towarów od KPL, a przewoźnik Kupującego nie odbierze Towarów po powiadomieniu przez KPL, że Towary są gotowe do odbioru lub(ii) nie przekaże KPL odpowiednich instrukcji dotyczących Dostawy lub(iii) zażąda opóźnienia w Dostawie lub(iv) nie będzie w stanie zapewnić dostępu do swoich pomieszczeń w celu Dostawy, wówczas KPL może na ryzyko i koszt Kupującego:1.5.1 przechowywać Towary do czasu faktycznej Dostawy i wystawić Kupującemu fakturę za wszystkie takie koszty przechowywania i ponownej Dostawy; lub1.5.2 sprzedać Towary po najlepszej możliwej do uzyskania cenie i (po odliczeniu wszystkich kosztów magazynowania, sprzedaży i innych kosztów) rozliczyć się z Kupującym lub obciążyć Kupującego wszelkimi niedoborami (w zależności od przypadku).1.6 W przypadku, gdy Towary mają być eksportowane poza Polskę przez
(i) KPL na rzecz Kupującego lub(ii) przez samego Kupującego (z zastrzeżeniem szczególnych warunków uzgodnionych na piśmie pomiędzy Kupującym a KPL i niezależnie od innych postanowień niniejszych Warunków):(i) Warunki zakupu Towarów będą podlegać wyłącznie gwarancji udzielonej przez producenta oryginalnego wyposażenia (dalej także „OEM”), a Kupujący ponosi wyłączną odpowiedzialność za zapewnienie, że w pełni rozumie i zna takie warunki gwarancji;(ii) Kupujący zapewni, że przestrzega wszelkich kontroli eksportu, o których został powiadomiony przez KPL, OEM lub stronę trzecią, lub które zostały zawarte w dokumentacji uzupełniającej dostarczonej wraz z Towarami;(iii) Odpowiednie przepisy podatkowe będą stosowane zgodnie z przepisami obowiązującymi w Polsce w momencie zawarcia umowy;(iv) Kupujący jest odpowiedzialny za przestrzeganie wszelkich przepisów ustawowych lubwykonawczych regulujących import Towarów do kraju przeznaczenia oraz za zapłatę wszelkich podatków lub ceł przywozowych;(v) O ile nie uzgodniono inaczej na piśmie pomiędzy Kupującym a KPL, dostawa towarów będzie się odbywać zgodnie z DAP (Incoterms 2020). (vi) Kupujący będzie odpowiedzialny za zorganizowanie testów i kontroli Towarów w siedzibie KPL przed wysyłką. KPL nie ponosi odpowiedzialności z tytułu jakichkolwiek roszczeń dotyczących wad Towarów, które byłyby widoczne podczas kontroli lub które powstały po wysyłce, ani z tytułu jakichkolwiek uszkodzeń podczas transportu;(vii) Kupujący nie będzie uprawniony do wstrzymania płatności ceny za Towary z powodu nieprzestrzegania przez Kupującego postanowień niniejszego punktu; oraz(viii) Towary zostaną zapakowane zgodnie ze standardową praktyką KPL, a opakowanie będzie spełniać wszelkie uzasadnione wymogi określone z wyprzedzeniem przez niezależnych wykonawców (zleceniobiorców) lub spedytorów.1.7 Niedokonanie przez Kupującego należytej płatności w odniesieniu do jakichkolwiek dostaw lub rat w ramach jakiejkolwiek Umowy uprawnia KPL do opóźnienia, zawieszenia lub anulowania dalszych dostaw w całości lub w części według własnego uznania.
1.8 W przypadku, gdy Kupujący nie odbierze Dostawy całej ilości objętej Umową w
wymaganym terminie, wszelkie rabaty lub inne ulgi w odniesieniu do Towarów, do których Kupujący jest lub byłby uprawniony, przepadają.
1.9 W przypadku, gdy KPL zgodził się wysłać Towary bezpośrednio do Użytkownika Końcowego w imieniu Kupującego, każda taka wysyłka będzie uważana za Dostawę do Kupującego, a każda odmowa przyjęcia Dostawy przez Użytkownika Końcowego będzie uważana za odmowę Kupującego. Obowiązkiem Kupującego będzie zgłaszanie wszelkich rozbieżności w dostawie zgodnie z niniejszym punktem 3, gdy Towary są wysyłane bezpośrednio do Użytkownika Końcowego lub gdy Towary są wysyłane do Użytkownika Końcowego przez Kupującego.
1.1 KPL nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia Towarów, rozbieżności w Umowie, braki w dostarczonych Towarach, utratę Towarów w transporcie lub jakiekolwiek roszczenie, że dostarczone lub odebrane Towary nie są zgodne z Umową w inny sposób niż zgodnie z niniejszym Warunkiem i klauzulą 4, jak określono poniżej.
1.2 Uszkodzenia, rozbieżności, braki i zapytania dotyczące faktur:
(i) Kupujący jest odpowiedzialny za sprawdzenie zawartości pudełka / paczki zawierającej Towary w momencie Dostawy w celu sprawdzenia Towarów pod kątem uszkodzeń, rozbieżności i braków. Przy Dostawie, Kupujący musi odnotować na Liście Przewozowym przed podpisaniem wszelkie uszkodzenia, rozbieżności i braki.(ii) Zafakturowane Opłaty, w przypadku braku oczywistego błędu, uznaje się za zaakceptowane przez Kupującego, chyba że Kupujący powiadomi opiekuna handlowego KPL na piśmie w ciągu 5 dni od daty wystawienia faktury o wystąpieniu błędu.(iii) Kupujący powiadomi KPL na piśmie w ciągu 48 godzin od Dostawy o wszelkich krótkich Dostawach, uszkodzonych Dostarczonych Towarach lub jakimkolwiek niewysłaniu Towarów wyszczególnionych na dowodzie Dostawy. Zawiadomienia należy dokonać na adres: logistyka@komsa.plZ wyjątkiem powiadomień otrzymanych przez KPL, a dokonanych w dobrej wierze zgodnie z 4.2(i), (ii) i 4.2(iii) powyżej, KPL nie będzie ponosić żadnej odpowiedzialności wobec Kupującego w odniesieniu do kwestii wskazanych powyżej.
1.3 Towary, które uszkodziły się podczas instalacji („DOA”): KPL stosuje procedurę zwrotów DOA. Procedura zwrotów DOA może różnić się w zależności od producentów OEM i zostanie przekazana Kupującemu po powiadomieniu KPL przez Kupującego (w ciągu 14 dni od Dostawy), że Towary uległy awarii podczas instalacji.
1.4 Towary, które ulegną awarii po instalacji („Wadliwe Towary”): W żadnym wypadku
domniemanie wadliwe Towary nie mogą zostać zwrócone do KPL bez uprzedniej pisemnej zgody KPL. W przypadku zwrotu Towarów może zostać naliczona opłata manipulacyjna według uznania KPL, która zostanie potrącona z istniejącym zobowiązaniem Kupującego (w przypadku uznania Towarów za wadliwe według uznania KPL) lub będzie płatna na rzecz KPL przez Kupującego na żądanie.
Kupujący ma obowiązek niezwłocznie powiadomić KPL o wystąpieniu awarii i postępować zgodnie z instrukcjami KPL dotyczącymi awarii.
1.5 Postanowienia ogólne dotyczące DOA i wadliwych towarów:
(1) Kupujący pokryje wszystkie uzasadnione koszty i wydatki KPL, jeśli Towary, co do których Kupujący podejrzewa, że są wadliwe, okażą się wadliwe (według wyłącznego uznania KPL).(2) Wszelkie zwroty będą podlegać procedurom autoryzacji zwrotów KPL, a Kupujący będzie ich przestrzegać.(3) Towary nieoryginalne i wadliwe będą traktowane zgodnie z odpowiednimiprocedurami producenta OEM dotyczącymi towarów nieoryginalnych lub wadliwych, a Kupujący będzie ich przestrzegać.(4) Kupujący ponosi odpowiedzialność za wszelkie koszty transportu i ubezpieczenia związane ze zwróconymi Towarami.(5) Kupujący nie ma prawa do zwrotujakichkolwiek Towarów dostarczonych zgodnie z Umową.(6) Towary muszą zostać dostarczone do KPL w ciągu 14 dni od wydania Kupującemu przez KPL numeru upoważnienia do zwrotu.
1.6 W przypadku, gdy zwrot na podstawie niniejszej klauzuli 4 zostanie zatwierdzony przez KPL na piśmie, Towary (lub ich część) podlegające zwrotowi muszą zostać dostarczone do siedziby KPL w oryginalnym opakowaniu wraz z dokumentacją potwierdzającą domniemaną
wadę i zawierającą odpowiedni numer zwrotu. W przypadku, gdy Kupujący nie zastosuje się do postanowień niniejszego punktu, KPL będzie uprawniony do pobrania opłaty manipulacyjnej stosownie do okoliczności.
1.7 KPL nie będzie zobowiązana do przyjęcia zwrotu jakichkolwiek Towarów w sposób inny niż przewidziany w poniższej klauzuli gwarancyjnej.